Larisa | 13 oktobra, 2023 | dišave, parfumi, zapachy
Ko izbiramo novo dišavo, je najpomembnejše, da nam sestavine ustrezajo in da se kemija dišave v kombinaciji z našim telesnim vonjem dobro ujema. Mnogi oblikovalci se ne zanašajo le na prefinjenost svojega dišavnega koktejla, ampak skušajo svojim izdelkom dodati tudi zanimivo vizualno podobo.
Da, govorimo seveda o embalažah, v katerih se skrivajo posamezne dišave. Ni naključje, da pravijo, da ljudje izdelke ''kupujemo'' z očmi. In v primeru dišav ni nič drugače. Ne glede na to, ali se odločimo, da bomo svojo najljubšo dišavo razstavili na domači polici in v njej uživali zasebno, ali pa želimo narediti vtis, ko jo uporabljamo v javnosti, dizajn pogosto vpliva na naš končni izbor favorita. Vendar, kot že običajno velja, kolikor ljudi, toliko različnih okusov. Medtem, ko nekdo obožuje klasičnost in preprostost, drugi prisegajo na nekoliko več kiča, tretji pa na izvirnost ali igrivost.
Vsega tega se seveda dobro zavedajo tudi parfumske hiše, ki dizajnu stekleničk in škatlic posvečajo enako pozornost kot sami izdelavi dišavnih mešanic. Za nekatere je že njihova embalaža del prepoznavnega sloga znamke. Na primer, znamka Police je znana po stekleničkah v obliki lobanj, ki sporočajo nekaj več o barvi tekočin, ki jo skrivajo v sebi. Nekateri proizvajalci najdejo lepoto v preprostih oblikah, drugi se dobesedno igrajo z dizajnom.
Na slog embalaže pogosto vpliva področje, na katerem je znamka prvotno delala. Na primer, modni oblikovalci, ki so sčasoma svoji dejavnosti dodali dišave, svoj slog v modni industriji ponavadi projicirajo tudi na stekleničke. Francoska znamka Boucheron, ki je v 19. stoletju začela kot podjetje za izdelavo nakita in katere izjemno lepe izdelke so nosile vojvodinje, žene maharadž, kurtizane in cesarice, se zgleduje po lastni draguljarski tradiciji. Njihove dišave spominjajo na čudovite dragulje: bisere, prstane in ostale drage kamne.
Stekleničke za dišave niso le navadne posodice za dišeče tekočine. So umetniško delo, ki dopolnjujejo samo bistvo parfuma. Ustvarjanje tako majhne umetnine vključuje raziskovanje številnih virov, vključno z zgodovino, naravo, kulturo in umetnostjo. Parfumerije včasih celo neposredno sodelujejo z umetniki pri oblikovanju ekskluzivnih stekleničk. Takšne omejene zbirke pogosto postanejo zbirateljski predmeti. Vsebujejo lahko unikatne dizajne, različne materiale ali celo drage kamne in s tem poudarijo prestiž in edinstvenost.
Pri izdelavi prototipa seveda niso upoštevani le estetski, ampak tudi tehnični in ergonomski dejavniki, kot sta praktičnost in udobje pri uporabi. Steklenička ni le fizična embalaža, ampak tudi del zgodbe, ki jo želi parfumska hiša sporočiti. Tržne kampanje se pogosto osredotočajo na samo stekleničko, ki postane simbol in nosilec vrednot, povezanih s specifično dišavo.
In prav res, nekateri od teh majhnih kosov so resnično vredni ogleda. Zanimivi kosi pa ne manjkajo niti med nenehnimi novostmi v naši spletni trgovini. Zato jih ne pozabite redno spremljati, da ne boste spregledali dragocenega dragulja, ki si zasluži mesto v vaši domači zbirki.