• Parfumi
    • Kozmetika
      • Ličila
      • VSE ZA NEGO
    • LEPOTNI NASVETI
    • NAKUP NA SPLETICNA.SI
      • NAJCENA
    • Home
    • LEPOTNI NASVETI
    • Mednarodni dan parfumov

    Mednarodni dan parfumov

    Larisa | 21 marca, 2024 | parfumi, vonjave

    Mednarodni dan dišav je fascinanten in edinstven praznik, ki slavi enega najosnovnejših človeških čutov – vonj. Ta dan, ki vsako leto poteka 21. marca, je priložnost za ljudi po vsem svetu, da se bolje zavedajo, kako pomembne so dišave v našem vsakdanjem življenju.

    Zgodovinski pomen

    Mednarodni dan dišav je bil vzpostavljen, da osvešča e o vlogi, ki jo imajo dišave v naših življenjih. Že od antičnih časov so dišave uporabljali v medicinske namene, v obredih, za osebno dobro počutje in celo v vojnih strategijah. Ta dan ponuja priložnost za praznovanje tega bogatega in raznolikega vpliva.

    Kje se je vse skupaj začelo?

    Zgodovina proizvodnje parfumov je bogata in fascinantna ter sega tisoče let nazaj. Razvoju parfumov lahko sledimo od starodavnih civilizacij do danes.

    Starodavni začetki

    1Starodavni Egipt
    Parfumi so bili prvotno ustvarjeni za verske obrede, Egipt pa pogosto velja za rojstni kraj parfumov. Stari Egipčani so izdelovali parfume iz različnih smol, olj in aromatičnih rastlin. Te vonjave so uporabljali pri obredih in pri balzamiranju.
    2Mezopotamija in Perzija
    S teh območij prihajajo tudi zapisi o uporabi parfumov. Znano je, da je bil mezopotamski kemik Tapputi eden prvih ljudi, ki so destilirali dišave.

    Antika

    1Stara Grčija in Rim
    V stari Grčiji in Rimu so parfumi postali del vsakdanjega življenja. Uporabljali so jih za osebne dišave, v medicinske namene in celo v zdraviliščih. Grki so razvili umetnost parfumerije, Rimljani pa so jo pomagali razširiti po svojem imperiju.

    Srednji vek

    1Srednjeveška Evropa
    Zanimanje za parfume je v Evropi v srednjem veku upadlo, vendar je parfumerija cvetela v arabskem svetu. Alkimisti, kot sta bila Al-Kindi in Avicenna, so razvijali metode destilacije in ekstrakcije vonjav.

    Renesansa

    1Razcvet
    V renesansi so parfumi spet prišli v modo v Evropi, predvsem v Italiji in Franciji. V tem času so se parfumi začeli bolj komercializirati in prodajati.

    18. in 19. stoletje

    1Francija
    V Franciji, zlasti v Grasseu, se je v 18. stoletju začela razvijati sodobna parfumska industrija. Grasse je postalo svetovno središče proizvodnje parfumov.

    20. stoletje do danes

    120. stoletje
    V 20. stoletju je prišlo do industrijske revolucije v parfumeriji, zahvaljujoč odkritju sintetičnih aromatičnih spojin. To je omogočilo ustvarjanje novih in edinstvenih dišav.
     

    Prvi parfum in znamka z dolgoletno tradicijo

    Eden prvih parfumov, ki so ga komercialno proizvajali v velikem obsegu, je "Hungary Water", vodni parfum iz 14. stoletja, ki je bil izdelan za madžarsko kraljico Elizabeto.

    Ena najstarejših parfumskih znamk z največjo tradicijo je Guerlain, ustanovljena v Parizu leta 1828. Guerlain je bil začetnik pri uporabi sintetičnih sestavin in je odgovoren za več klasičnih vonjev.


    Guerlain Mon Guerlain 50 ml parfumska voda za ženske


    Na zalogi
    97 EUR

    Guerlain L´Homme Ideal 100 ml toaletna voda za moške


    Na zalogi
    76 EUR

    Priljubljeni članki

    Odkrijte svet sprostitve s kopalnimi solmi Kneipp

    Odkrijte skrivnosti korejske lepote z nami

    Suhi šamponi – ali delujejo in kateri so najboljši

      • Češčina
      • Nemščina
      • Slovaščina
      • Hrvaški
      • Greek
      • Italijanski
      • Slovenščina
      • Bolgarščina
      • Rakousko
      • Švýcarsko
        Piškotki & GDPR
        Da bi zagotovili najboljšo možno storitev, uporabljamo tehnologijo, kot so piškotki, za shranjevanje in/ali dostop do informacij o napravi. Soglasje s piškotki nam bo omogočilo obdelavo podatkov, kot je vedenje brskanja ali edinstven ID na tem spletnem mestu. Nestrinjanje ali umik soglasja lahko negativno vpliva na nekatere lastnosti in funkcije.
        Funkcionalni Vedno omogočeni
        Tehnična hramba ali dostop je nujno potreben za zakonit namen omogočanja uporabe določene storitve, ki jo je udeleženec ali uporabnik izrecno zahteval, ali izključno za namene prenosa komunikacije preko elektronskega komunikacijskega omrežja.
        Preference
        Tehnično shranjevanje ali dostop je potreben za zakonit namen shranjevanja preferenc, ki jih ne zahteva naročnik ali uporabnik.
        Statistični
        Tehnično shranjevanje ali dostop, ki se uporablja izključno za statistične namene. Tehnično shranjevanje ali dostop, ki se uporablja izključno za statistične namene.
        Oglaševalski
        Tehnična shramba ali dostop sta potrebna za ustvarjanje uporabniških profilov za pošiljanje oglasov ali za sledenje uporabniku na spletnem mestu ali na več spletnih mestih za podobne tržne namene.
        Upravljanje možnosti Upravljanje storitev Upravljanje prodajalcev {vendor_count} Preberite več o teh namenih
        Urejanje
        {title} {title} {title}